Limbaj Airsoft: Semnalele cu mana folosite inCQB(Close Quarter Batle) : Actiuni
Semnalele cu mana si bratul sunt o excelenta modalitate de a comunica atunci cand nu vrei sa fi auzit. Aceasta modalitate de a comunica este chiar mai eficienta decat sa soptesti in microfonul statiei. Aceste semnale ar trebui sa fie standardizate la nivel de echipa. Atunci cand esti in miscare, arunca cate o privire catre membri echipei tale la fiecare 10 sau 15 secunde in caz ca vor sa iti comunice ceva. Obisnuieste-te de asemenea sa transmiti mai departe semnalele: atunci cand un membru al echipei foloseste un semnal, toti cei care il vad trebuie sa il repete. Acest lucru ii va convirma celui care semnalizeaza ca a fost vazut si creste sansele ca cineva care s-a uitat in alta parte la momentul respectiv sa primesca totusi mesajul.
Mai jos sunt exemplificate cateva semnale folosite de catre armata si echipele speciale ale politiei. Acestea pot fi folosite ca atare sau modificate. In orice caz fiecare echipa trebuie sa aiba un set de astfel de semnale pe care sa le recunoasca si sa le foloseasca.
Semnele cu mana folosite in CQB: Numere
Roluri
CQB/scout/point man
replica mica si usoara, tip SMG(sub-machinegun; ex: MP5, MP7, P90 etc), in general pentru "alergaci", pentru jucatori dinamici. range mic. precizia se poate imbunatati
Rifleman
replica tip assault rifle: M4, AK, Steyr AUG. range si precizie bune, pentru "om bun la toate"
DMR (designated marksman)
replici tip assault rifle, tip DMR (DM rifle). mai lungi, mai incomode, au precizie si range foarte mare. pentru jucatori mai statici, care joaca la sharpshooting.
Sniper
replica bolt action, tip sniper. semiautomata, incarcare manuala, cea mai mare precizie, cel mai mare range. jucator "stealth", sharpshooting extrem.
Heavy Support
replica tip SAW, mare, grea, foarte incomoda, range mediu, precizie mai de loc, mod full auto cu magazin pentru mii de bile. practic poti sa tragi fara sa te opresti.
Scut balistic
Purtătorul de scut balistic poate deţine doar replică de pistol.
Nu vor fi considerate ca scuturi balistice uşi, geamuri, scânduri, bucăţi de carton etc.
Doar scuturile de plexiglas antivandal special confecţionate în acest scop vor fi considerate scuturi balistice.
Medic
- Jucatorul desemnat medic, va purta un insemn distinctiv (banderola, patch etc) in acest sens.
- Rolul de medic nu se poate transmite altui coechipier in timpul jocului.
- Un jucator dupa ce este lovit, si striga mort/lovit, poate sa iasa din joc sau timp de 5 minute sa cheme medicul.
"ranitul" poate pleca spre respawn si inainte de trecerea celor 5 minute
- Jucatorul "ranit" nu are voie sa dezvaluie medicului locatia inamicului pana nu reintra in joc
- Un jucator "ranit" nu poate fi eliminat (de inamic)
- Medicul are la el un numar predefinit de banderole (bandaje) pe care le va lega undeva de corpul/echipamentul ranitului
- Un jucator bandajat, daca este lovit din nou, nu mai poate chema medicul a 2-a oara
- Jucatorul ranit nu are voie sa se deplaseze din locul in care a fost lovit, si trebuie sa stea culcat sau in genunchi sau
cum doreste atata timp cat nu este in picioare
- Medicul si alti coechipieri (sau numai medicul, cum doriti) pot transporta ranitul intr-o locatie mai sigura pentru aplicarea
bandajului, dar nu mai mult de 10m
- Medicul nu poate sa foloseasca singur (pe el) bandaje
- Numarul de bandaje disponibile va fi stabilit in prealabil, in functie de scenariu.